вторник, 6 октомври 2009 г.

Нео-харизматичното "християнство" - религията на антихрист

Бележка на Тигър:
За непосветените описаните в тази статия неща ще се сторят налудничави и невъзможни. Ортодоксалните християни ще ги оценят както трябва: като крайно богохулни и антихристки. Тъй като в нашата страна има секти на тази основа, най-известната от които е "Прелом", редно е да се знае какво се крие зад тяхното псевдо-протестанство. Тази новоизмислена от Питър Вагнер ерес е едно въведение във времето на лъже-пророка и антихриста. Според тази ерес, уж Бог сега създава new breed - нова раса, поколение, което щяло да превземе света за Него. Също така Той щял да се върне, въплъщавайки се в сектантите, като те щели да бъдат Словото...

ЕДНО НОВО НЕЩО

по материали на http://www.letusreason.org/Latrain11.htm
част първа

След като Родни Хауърд Браун говори в църквата Карпентър Хоум какво щяло да бъде първото от многото нови неща, идващи в нашето десетилетие (по време на проповедта му хората там се кикотеха и избухваха в смях), Карл Стрейдър се изправи и каза: „И аз искам всеки тук тази сутрин да разбере, че Бог прави ново нещо сред нас, за религиозните няма да стане по-добре, ако мислите за добро или лошо, за тези от вас, които са религиозни ще стане по-лошо, но за тези от нас, които сме под помазанието ще става по-добре.“ (Карл Стрейдър, Карпентърс Хоум Чърч).
Наистина става по-лошо, но не за религиозните, а за всеки въвлечен. Целият този пакет е препрограмиран в църквата и сега започва да успява. Започва да лепне като лепило и тези, които се прилепват към него много скоро ще открият, че е невъзможно да се отделят от него.

Любимият цитат от Писанието и настоящо най-използвано клише от модерните нео-петдесетници е Исая 43:19: „Ето, Аз правя нещо ново; ей сега ще се яви; нима и това не искате да знаете?“ Първоначално това се открива в движението Късен дъжд и води началото си от сиропиталището „Шарон“ преди 50 години. Херик Холт проповядвал, че Бог щял да прави „ново нещо“ в съгласие с пророчеството от Исая 43:18-19. Докато мнозина от петдесетническото движение през 50-те изоставиха „новото нещо“, днес виждаме точно обратното да се случва – хората го искат.

От това ново нещо през 50-те се роди полагането на ръце за предаване на дарби. Предаването чрез докосване представлява вярване според което определени помазани хора имат дадена от Бога способност да „предават“ кръщението в Светия Дух, дарбата за говорене на езици и други таланти, дарби и специални сили. Можем да видим, че това сега се практикува от новите (телевизионни) петдесетници.

Изглежда „ново нещо“ е избран термин за изразяване на различни нива на прогрес в съвременното харизматично съживление. „Новото нещо“ произведе най-различни ненормални учения, като например това, че някой може напълно да превъзмогне този паднал свят чрез придобиване на повече и повече знание и мъдрост от Духа. Или пък, че истинският човек е дух и духовният човек, говорейки слово на вяра (позитивна изповед), може да се издигне над греха, болестите и дори смъртта. Движението Слово на вяра представи силата на езика. Според това учение, както Бог изговаря в съществуване (Рим.4), така можем и ние чрез вяра.

„Божието слово е съзидателно и То трябва да изяви каквото е било изговорено в неговото предназначено и определено време и сезон. Няма значение дали То е изговорено от нашите уста, от устата на Иисус или някой от пророците. Със сигурност, ако то е изговорено в контекст и на правилното време, То не може да пропадне и ще изпълни това, за което е изпратено.“ (The Feast of Tabernacles Part III Seasons and Times.)

Както казва Бени Хин: „Под това помазание думите, които говоря, не могат да паднат на земята, под това помазание всичко, което аз казвам, се сбъдва.“ (TBN with Paul and Jan Crouch Sept. 13 1999)

Според Копланд не само Божиите думи, но и нашите имат сила и са вечни: „Думите са най-свещените неща... Това е планета на думите... управлявана от думи... създадена от думи... Думите я правят да функционира... причиняват живот, причиняват смърт... Думите продължават завинаги... Думите са свети.“ (The Abrahamic Covenant, side 1.)
„Думите са духовни контейнери“ (Kenneth Copeland, Forces of the Recreated Human Spirit, 15; cf. 14.)

Влиянието на движението Слово на вяра беше комбинация от гностически дуализъм и твърдения от движението ню ейдж, като всичките се откриват в зараждането на движението Късен дъжд през 1948 г. Чрез използването на думи (които имат съзидателна сила, когато са смесени с вяра) ние можем да преодолеем материалния свят и да го накараме да извърши нашите заповеди. Учението за божествено здраве е за всеки чрез вяра, божественото изцеление се предава чрез полагане на ръце от помазан пророк или апостол, който се моли във вяра.

Също физическата смърт ще бъде победена от изявените синове на Бога (един възглед, поддържан от мнозина и придобил популярност под различни термини). Накрая ние ставаме толкова прославени, че ще бъдем трансформирани в духовни същества без Второто Пришествие на Христос.

„Новото нещо“ поддържа вярването, че Бог понастоящем възстановява всички дарби за служение в Църквата както те са били в апостолските времена. Петкратното служение отново ще стане активно, служенията на апостолите и пророците ще бъдат нашите лидери, точно както са били в църквата през първи век. От новите пророци идват лични ръководещи пророчества за християнския живот и служение. Възстановена е ролята на жените в равнопоставено служение като пастори в църквата, също и като пророчици.
Чрез това ново движение на реставрация, църквата става военна със своята новооткрита сила. Духовното воюване се извършва чрез идентифициране на крепости, после се извършва марш на хваление и поклонение за събаряне на крепостите на врага. Чрез извършване на тази война на пред-евангелизация, църквата е способна да извърши евангелизацията и да вземе обратно земята, която хората на врага са откраднали.

НОВОТО нещо предположение или пропиляване?

Марк Дюпон: „Това движение на Духа през 1994 г. не е просто харизматично и петдесетническо преживяване, отнасящо се до силата или дарбите. Това е едно ново нещо, което трябва да бъде облечено със сила; нещо, в което трябва да се всели Личността на Бог.“ (Марк Дюпон за Торонто Виниърд в статията „Мантия на хваление“)
Аз мислех, че Библията казва, че сме приели Христос, когато първо сме повярвали. 2 Кор. 6:19: „Защото вие сте храм на живия Бог.“ Всички основни значения на Писанието са променени под това ново ръководство.

За тези, които възприемат ученията на Късен дъжд, първата Петдесетница е била дадена по инструкцията на Иисус, за да бъдат учениците „облечени със сила отгоре“. Втората Петдесетница, Късния дъжд, който те претендират, че е настоящето обновление се отнася до въплъщението на Христос в Неговото тяло за изявяване на славата. Те не вярват във физическо завръщане, а в духовно, в което църквата ще се изпълни с Неговата божественост и сила, в Божията слава, изявена в църквата. Църквата става армия, пълна с чудеса и знамения, докато следва управлението, установено от апостолското лидерство.

Християните, които вярват, че времената на хладкост и отстъпление в Църквата са знак за близостта на Христовото идване са обявени за грешащи – според поддръжниците на ереста днес е ера на апостоли, а не на апостасия ( (Doing A New Thing? 1995 Brian Hewitt. Quoted in Discernment Newsletter). Този възглед за реставрация няма доказателство в Писанията. Къде Библията учи за ново апостолско движение в края на времената, вместо за отстъпление?

Бил Хамън, който е част от група нови пророци казва: „Сега се набират и тренират нови войници, а по-старите войници и генерали са подложени на интензивна тренировка за следващото напредване на църковната армия. Те са изчистени чрез кръщение в огън... Готов ли си? Къде започваш? Какво ще правиш? Трябва да бъде установено ново управление, нов начин на живот за милиони хора. Сега ти трябва да си готов да управляваш и царуваш на твоя трон на победител!“

Това, което много от тези хора учат е духовен преврат, който внезапно премахва управлението, обикновено чрез военни средства. Старото управление трябва да се махне, за да дойде ново. Учението е, че новото управление ще бъде върху раменете на църковните войници, докато Библията учи, че то е върху Иисус (Ис.9:6).

Раждането на новото нещо

Дж.Уимбър, който е човек с влияние в новата ерес заявява: „.... Аз мисля, че ние всички се възхищаваме на бебетата, но не мисля, че много от нас искат да присъстват на родилния процес. Аз вярвам, че днес в църквата имаме родилен процес.(HTB in focus newsletter interview of J. Wimber Oct.9,1994, Mainstream, spring 95)
Съществуват „родилни зали“, където жени в родилни болки се напъват и крещят. „Църквата“ на последното време, която ще роди „новото нещо“ е узряла от опит в раждането на нейните синове.

„Църквата на последните дни се ражда сега от старата църква, а старото лидерство идва до своя край и се издига ново, младо лидерство, което да царува над църквата от последните дни, която ще роди Невястата. (Bob Jones Visions and Revelations, 1988).
Издига се една нова порода. „Пророкът“ Боб Джоунс и много други говорят за сила и власт, дадена на лидерите, така че управлението ще почива върху техните рамена.Пол Каин: „... Господ добре е посял семето на Новата Невеста и Новата Порода. Той е на път да отвори утробата и да даде раждане на това Ново нещо... когато Словото беше направено плът и обитаваше между нас, ние видяхме славите на единородния на Отец и когато ТИ започнеш да ставаш това Слово, искам да знаеш, че светът ще види славата на Отец и това е, което очакваме да видим. Искам да знаеш, че ни предстои ченълинг (окултна практика, бел.пр.) в един от тези дни, но това ще бъде ченълинг точно от тронната зала на небето. ( VINEYARD. Prophetic Conference. 1989, transcripts)
Рик Джойнър пророкува: „Със сигурност за нас ще казват: „Той запази най-доброто за последно.“ По същия начин Род Парсли заявява: „Бог е запазил най-доброто за последно и се случи, че това си ти.“ (Breakthrough Jan.7, 2000)

Учи ли Библията за църква, която ще завладее земята или света, която ще има по-велики апостоли и пророци? Абсолютно НЕ!

Марк Дюпон даде пророчество, наречено „Видение за 1996 г.“, което включва твърдението: „ще отнеме общо 40 месеца преди почвата да е наистина готова“ и „Май 1997 ще бъде време на пробив“. Родилни болки: Феномен, известен като „раждане в Духа“ сега е често срещан на съживителни събрания. И мъже, и жени се кривят в родилни пози, изживяват контракции и стенат в „труд“, дори имат за помощ „акушерки“.
В едно „пророчество“ от Торонто се казва, че църквата „ще изтласка напред Словото на Бога. Докторът идва и аз искам да пуснете бебето в Неговите ръце... О, църква на Бога, ти трябва да работиш усилно в молитва и да изтласкаш напред това дете. Защото Аз раждам нови хора... Твоите родилни болки едва отразяват това, което се случва на небето. Аз ти казвам, Иисус и всички ангели започват да приклякат за раждане... Искаш ли да видиш Божията слава открита?... тогава напъвай, за да дойде времето!“
„Когато Духът на Христос идва във физическия свят, Той трябва да влезе чрез физическо тяло... Христос първо влезе в нашия свят като дете, Мария беше тази, която Бог избра да роди Христос. Животът на Мария символизира качествата, които Църквата трябва да притежава, за да ходи в пълнотата на Христос. [Бог ни подготвя], както Той направи с Мария, да родим служението на Неговия Син – дори сега, в духовната утроба на девствената Църква, святата цел на Христос расте, очаквайки зрелост, за да се роди в сила на Божието време... девствената Църква е в „труд и болки и ражда“ (Откр.12:1-2)... дори сега, адът трепери и небесата гледат в страхопочитание, защото ви казвам отново, девицата ще има дете. Преди Самия Иисус да се върне, последната девствена Църква ще забременее с Божиите обещания. От нейния труд ще произлезе Тялото на Христос, издигнато в пълния статут на своята Глава, Господ Иисус. Общо проявена в светост, сила и любов, Невестата на Христос ще се издигне.“ (Francis Frangipane,' In the Presence of God" New Wine Press 1994. Chapter: "The Virgin Shall Be With Child" pages 153-157)

Възгледите на Франджипейн са класическа теология на Късния дъжд, според която църквата е девица, която сега ражда Христос в пълнота на силата. Това е алегорична интерпретация на Писанията, заместваща буквалното значение.

Алис Бейли, теософ и ню-ейджър казва нещо подобно: „Новата група на световните спасители наблюдават или въвеждат новия век и понастоящем са в родилни болки, раждайки новата цивилизация (Externalization, p. 70)

Дали това е съвпадение? Съществуват твърде много съвпадения на случващото се в ню-ейдж движението и в новото църковно движение.
Раждането се случи, според Род Парсли: „1999 беше година на свърхестествено раждане, през 2000 от духовната утроба излиза ново създание и нова църква на Иисус Христос с нова сила, ново видение, нова победа, нова добродетел. Аз очаквам марша на победителите в този нов милениум с теб, Божия революционна армия...“ (Breakthrough Jan7,2000)

Църквата била забременяла, готова да роди! Без значение, че според Писанията тя е Невеста – девица, която остава в това състояние. „Скритият в утробата на църквата корпоративен Христос, „мъжкото дете“, което дълго време е било очаквано, сега най-после излиза от утробата, „родено“ като уникално „ново“ съживление. Последователите на „новото нещо“ са помазани от съживлението в Торонто и от различни други помазания от „помазания“. Казано е, че славата е проявена и скоро след това помазаната група ще приеме „пълнотата“ на „Духа“, докато „славата“ слиза от небето. Това започна като златни люспи, валящи за да покрият тези, които вече маршируват по пътя на заблудата с новите лидери.
Франклин Хол разказваше за НЛО и някои подобни окултни идеи: „Искрящо и блестящо фино злато и сребро се виждаше по кожата, донесено чрез силата на вярата в съществуване. Лъсната мед, камък берил се появяват сега навсякъде.“ Така че, това не е нещо ново. Не случайно чуваме същите цели и принципи да се поучават в много от ню-ейдж движенията. Барбара Маркс-Хъбард в нейната книга „Откровение: Нашата криза се ражда“: „Нейния „вътрешен „Христос“ й казва: „Във всеки човек на Земята има едно вътрешно същество, състоящо се от кристали – готово да се роди. Обърни се към него за ръководство. Позволи му да ти говори. То расте бързо сега. Сигналът за неговото раждане в масата хора е събирането на хората, привлечени от звука на „Божия“ глас – тромпет, който със сигурност ще прозвучи. Тогава ние ще се променим в миг на око... Внезапно „Христос“ - съзнанието ще се появи, когато мнозина са подготвени“. (Barabra Marx Hubbard - The Book of co-creation, The Revelation: Our Crisis is a Birth" pp. 123-124.)

следва

2 коментара:

  1. Пиша книга за монтанизма - раннохристиянски разкол, който става ерес и вярва, че получава нови откровения от Параклита. Днешните петдесетници са модерни монтанисти. С Ваше разрешение ще цитирам статията. Много благодаря.

    .......

    http://archiman.livejournal.com/

    ОтговорИзтриване
  2. Извинете, но известно време просто нямах време дори да вляза в блога, чак сега виждам коментара Ви. Разбира се, цитирайте :-)

    ОтговорИзтриване